Rabu, 13 Mei 2009

ISA ISTIHAR PERANG

Hari ini 13 Mei 2009 - Sinar harian . [ Mangsa Banjir Kecewa JKK tidak perihatin -- YB Isa Kasim Batang Kali].

Dalam sembang kedai kopi di Kampong Batu 30 pagi ini banyak yang ketawa dan ada juga yang geram. Bila masa sebenar YB Isa beri bantauan. Kenapa orang tertentu saja yang diberi bantuan. Adakah yang dapat bantuan itu rumah mereka yang betul betul banjir . Kalau setakat air di laman , itu bukan banjir namanya. Jika di bandingkan dengan Kerling yang banjir pada hari yang sama.

Dalam soal banjir ini , Kuala Lumpur pun banjir. Kalau seminggu hujan 3 kali. Adakah 3 kali juga bantuan di berikan. Biarlah berfikir cara logik. Yang berlaku sebelum ini , penduduk kampong marah dengan projek JKKKP yang membuat longkang , tetapi tidak bersesuaian dengan keadaan longkang yang ada. Peruntukan beribu , longkang yang dihantar tidak memadai. Tebing yang di buat telah runtuh tidak sampai sebulan siap.

JKKK Batu 30 bukan badan politik. Pengerusi JKKK dan jawatan kuasa adalah ahli UMNO. Kecuali seorang ahli JKKK ahli PKR. Sebagai YB sepatutnya Isa faham akan kedudukan JKKK dalam organasasi pentadbiran Kerajaan.Tapi malang sekali YB ini memang belajar setakat SRP. Bila dah kaya belajar cara bayar jer. Mudah dapat sijil... zaman moden katakan.

Banyak programe JKKK lama semasa BN dulu yang menyusahkan masyarakat setempat. Termasuk perubahan tanah sekolah , tanah masjid, TOL milik orang kampong yang sudah hampir tergadai. Jika keadaan memaksa , salinan - salinan surat ini mingkin akan di panjangkan ke pihak berwajib yang berkaitan seperti SPRM , Kerajaan Negeri juga jabatan berkaitan.

Kerana YB ISA sendiri tidak bersyukur sebagai adun dan mengistiharkan perang dengan JKKK kampong Batu 30 , kan ujud cawangan PKR dan PAS di kampong tersebut. Ini pada pandangan saya kehendak YB Isa sendiri.

Adakah YB ISA tahu bahawa Setiausaha UMNO Bahagian dari Cawangan UMNO Kg.Batu 30. Ini secara tidak langsung menghina kebolihan Setia Usaha UMNO Bahagian sendiri.

Jika YB ISA tidak mohon maaf cara terbuka , kerana telah keluar akhbar, jangan salahkan JKKK jika bertindak sampai ke SPRM nanti.

Di kampong YB Isa sendiri ada cawangan PKR dan PAS di Batu 30 tiada cawangan PKR. Malulah pada diri sendiri dulu sebelum menuding kearah orang lain. Kenapa Ketua Kampong Batu 30 nasih yang lama , kerana beliau seorang yang bolih di bawa berbincang , kebolihan segi ugama dan di hormati penduduk. Bandingkan dengan JKKK kampong YB Isa sendiri.

Jangan menyebabkan lebih ramai orang membenci UMNO kerana sikap YB seperti ISA ini. Sedarlah pemimpin UMNO ..... sedarlah pemimpin UMNO

Tiada ulasan: