Ahad, 24 Mei 2009

hehehee bila Selangor hancur

Pada 23 Mei 2009 jam 10 malam aku minum di warung berhapiran rumah ku. Mula nya cerita agak tenang sekadar melepaskan ketawa penat bekerja di waktu siang. kemudian datang seorang tetamu ... memang orang kenal di bekerja sebagai kakitangan JHEK negeri Selangor atau juga di sebut JASA.

Bila ada seorang tetamu warung bercerita kisah dia menghantar barang - barang zakat di beberapa tempat dan pengalaman dengan telatah orang yang di temui ... tiba - tiba tetamu dari JHEK ini menyampok. Dengan nada yang keras dan ayat yang tak sepatut di keluarkan dari seorang yang berfikiran waras. " Rosak Selangor kini, hancur dan berpecah belah orang melayu. Zakat di gunakan sewenang - wenang nya. Yang kaya pun dapan zakat. Sewa rumah pun di bayar zakat. Nanti orang selangor buat anak saja, yang lain di tanggung pusat zakat.

Zakat di berikan setelah di buat penapisan penerima. Kategori penerima tentulah di beri garis panduan olih puzat zakat. Kenapa sekarang baru teringat dengan agihan zakat.

Bila masa di Selangor orang melayu huru hara. Dalam warung tu semua gelak ketawa sambil minum untuk berihat dan berjumpa rakan setelah penat kerja di siang hari.

Agaknya dah tugas dia sebagai pekerja JHEK untuk buat perang saraf pada orang ramai untuk menunjukan keburukan Kerajaan PR Selangor. Jangan lah begitu. UMNO dan memerintah lebih 50 tahun . Nanti orang buka tembelang UMNO di Kampong pula. Hinggakan nak projek bawah DUN pun kena duit kopi dulu.

Yang dah memerintah biarlah memerintah, jika UMNO rasa patut memerintah semula Selangor, gunakan cara lebih menarik fikiran orang di Selangor. Jangan ikut cara lama lagi. Orang makin menjauhi UMNO.

Tiada ulasan: