Jumaat, 18 Julai 2008

Rakyat Mula bercerita

Rakyat kini mula bercerita ........bukan hal penangkapan DSAI dan Raja Petra yang menjadi tanda tanya. Tetapi pandangan mereka dalam beberapa isu semasa yang melibatkan polis dan BPR.

1) Jika Pengarah Imegeresen dan Timbalan di " bekukan " atau " Cool" untuk tujuan siasatan bagaimana dengan KPN dan Peguam Negara. Bagaimana untuk menyiasat laporan terhadap KPN dan Peguam Negara sekiranya masih berkuasa.

2) Mengikut kata Pengamal Undang Undang di Buletin Utama TV 3 DNA yang lama masih bolih digunakan. Di luar negara pun DNA yang lama bolih digunakan untuk tujuan siasatan. Tak perlu untuk mengambil " Contooh Darah " yang baru.

3) Memang keraguan " MANIPULASI " ujud jika perkara DNA lama bolih digunakan. Salinan laporan terhadap DSAI yang tidak di perolihi juga merupakan satu 'MANIPULASI". Adakah salinan Laporan itu dibawah Akta Rahsia RASMI. Apakah sebenar tuduhan terhadap DSAI itu tepat dan tidak ada perubahan. Kerana perkara ini sudah berlaku dengan pindaan - pindaan di masa yang lepas.

4) Bila pula " Penyiasat Persendirian" akan di dakwa pula. Adakah siasatan terhadap akuan bersumpah itu telah dilakukan.

5) Telah timbul cerita lama berkaitan seorang pemimpin yang di tangkap di Port Dickson dan pemimpin yang terlibat denga kes perempuan yang lampau.

Tiada ulasan: