Sabtu, 12 Julai 2008

Pakar Pembongkar Rahsia


Ezam ..... Gelaran mu bukan aku yang beri. Dari teman teman UMNO mu juga. Memang cukup sesuai gelaran ini buat mu kata mereka.

Cuma malang kata mereka tiada satu rhasia yang terbongkar ..... Enam kotan rahsia dah di agih agihkan pada yang berkenaan. Tak taulah pada siapa. Mungkin yang punya diri ke atau dah masuk muzium ke. Hanya Ezam yang tahu.

Kini Ezam akan membongkar rahsia besar keadilan. Mungkin lebih besar dari rahsia yang di simpan dahulu . Orang dah mula berkata , jika benar berjuang kerana rasuah , serahkan rahsia rahsua yang telah di sebut dahulu. Jangan lah nak cerita pembongkaran rahsia yang lain. Selesaikan yang dahulu segera.

Nak masuk UMNO pun kena Perisiden yang UMUMkan. Umpama satu isyarat dari perisiden sebagai calon pemuda kononnya. Tak payah rakan keadilan yang komen Ezam , rakan UMNO sendiri memperlekehkan beliau.

Gaya bersuara mirip bos lama. Sah , anak didik yang sejati dari bos lama. Mana tumpah kuah kalau tak ke nasi. Mana turun ilmu kalau tak ke anak murid.

Ezam..... Ezam....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dengan ezam untuk membongkar rahsia dan membuka pekong busuk yang terselindung dalam kain orang2 Keadilan. Beri tahu kami rakyat semua agar yang buruk dijadikan sempadan. Saya juga setuju kerana ezam meninggalkan pakatan rakyat kerana telah bosan dengan boss yang suka jilat pintu belakang. Hiss!!! Auzubillah dikutuk malaikat 44. Wahai ezam syabas pda kau yg belum lagi terlambat utk menuju kejalan2 yang benar dan diredhai.