Sabtu, 23 Oktober 2010

Sudah masa pemimpin fikir cara bercakap


JIL FITYAN ].. GENERASI MUDA HARAPAN BANGSA..[


Sudah tiba masa pemimpin dan pemberita berfikir dalam ucapan merika berkaitan pembangkang. Memang dari dahulu tidak setuju dengan apa yang di ucapkan mereka.

Dalam Malaysia ini , tiada parti politik berdaftar atas nama pembangkang. Selagi pemimpin BN tidak menukar fikiran , selagi itu saya bertekad akan membuat BN sedar apa itu pembangkang . Bila BN merasa menjadi pembangkang dalam Dewan Rakyat , ini akan menyedarkan mereka akan istilah yang di songsangkan mereka.

Di DUN Galas N 45 BN adalah sebagai pembangkang dalam DUN negeri Kelantan. Jika PRK du DUN Galas , sesuai di sebut pembangkang adalah BN. Itu ikut selera UMNO yang selalu menyatakan PAS dan PKR serta DAP pembangkang. Jadi semua media utama perlu menyebut BN sebagai pembangkang untuk bertanding di Galas.Sampai bila pemimpin BN hendak memperbodohkan fikiran rakyat . Jika pemimpin masih beranggapan rakyat akan terus di perbodohkan , amat malang bagi BN yang di katakan berpengalaman luas.

Jika di lihat dalam ucapan PAU , wakil kelab UMNO menyelar PKR dan PAS membuat rakan dengan pelajar luar negara , maka dia sendiri adalah rakan pada parti UMNO. Nampak sangat wakil ini tidak menggunakan otak untuk berucap. Sekadar membaca teks yang di sediakan. Kesian dia ni........


Tiada ulasan: