Isnin, 19 April 2010

PRK Hulu Selangor UMNO Tewas lagi....



PRK Hulu Selangor menyaksikan sebenarnya ketewasan UMNO. Khususnya UMNO Bahagian Hulu Selangor.Dimanakah sebenar kekuata pengundi UMNO yang telah menolak Dato G pada pilihan raya Umum lepas.Dan kini melaungkan agar kerusi P 94 di kembalikan pada UMNO.Namun dengan sedikit ugutan dari MIC maka kemenangan berpihak pada MIC dengan 3 kosong. Kenapa saya berkata 3 kosong...

1) MIC berjaya mengekalkan calon di kerusi P 94
2) MIC bakal di jadikan menteri atau timbalan menteri melalui calon atau perlantikan Dato G sebagai Senator.
3) Pengundi Melayu khususnya dari UMNO terpaksa bekerja keras untuk memenangkan calon dari MIC dengan alasan dasar perkongsian kuasa.

Apakah MIC tidak bolih menerima wakil dari golongan majoriti pengundi seolah - olah MP dari UMNO tidak memperdulikan rakyat India di Hulu Selangor.Kemana slogan rakyat didahulukan sehingga kehendak rakyat akar umbi di poandang sepi .Kemaa suara perjuangan majoriti melayu kini hingga terus lupa kuasa undi di tangan.

Jika benar UMNO Hulu Selangor inginkan kerusi tersebut , inilah masa menunjukan kuasa undi dari pengunbdi ahli umno yang terdiri orang melayu.Jika ini pun tidak dapat dilaksaakan , usah bicara dega perjuangan melayu.Tunjukan kjepada pimpinan BN akan kehendak pengundi melayu di Hulu Selangor.

Kuasa menteri adalah hak PM. Jadi apa perlu di gusarkan. Wakil MIC bila-bila bolih d Lihat Sharizat dan Koh Soo Kon.Tanpa jadi MP pun bolih dilantuk. Duta pun bertaraf menteri.

Jika waktu ini pengundi melayu masih lepaskan peluang , maka sampi bila pun tidak merasa kerusi P 94 ini..

Tiada ulasan: