Khamis, 5 November 2009

eehhhhh dahsyat juga sekarang

Hari ini bila baca Berita Harian baru faham kenapa orang ramai bercerita fasal anak yang tidak tahu tanggung jawab.Kenapa sampai begini ????? . cubalah lihat di Berita Harian 5 Nov 2009.



Rupanya kisah berlaku di Negeri Sembilan.Di sebuah kampong di Jiboi Ampangan. Kampong yang mengigtgatkan aku pada sekolah lama ku.Seorang anak di arahkan olih Mahkamah untuk menyara kedua ibubapa sepanjang hayat mereka.Anak ini pula berkelulusan tinggi PHD.Jika di lihat dari kelulusan , memang cendiawan tetapi hanya kelulusan saya begitu.Sayu juga bila pergerakan kedua ibibapa itu pun terpaksa mahkamah memutuskan agar bebas bergerak di rumah yang asalnya milik kedua ibubapa tadi.

Mungkin ada lagi ibubapa yang senasib dengan mereka. Duit yang di hulurkan anak sebagai mengunci mulut agar tidak bersuara.Tindakan dilakukan hanya mengikut rasa hati " anak muda".Lantaran itu tidak hairan jika di rumah orang-orang tua terdapat penghuni mengaku masih ada zuriat tetapi lebih selesa tinggal di rumah itu.Bagaimana nanti keadaan 10 tahun akan datang.

Tiada ulasan: