Selasa, 24 Jun 2008

JKKP VS JKKK (II)

Seperti yang pernah dikatakan sebelum ini , bakal ada pergolakan pada masyarakat dalam perlaksanaan JKKP dan JKKK. Satu kapal yang di kendalikan dua Kapten.

Baca sinar 24 Jun 08 edisi Selangor dan KL. Kampong Sungai Masin di Batang Kali , tempat YB Tan Sri Muhammad Muhd Taib pernah menjadi ADUN. Dan bakal berlaku lagi di beberapa kampong yang akan cuba menguasai Balai Raya. Ini lah perancangan pemimpin menggunakan alasan pembangunan untuk mengelirukan rakyat. Tujuan sebenar adalah untuk kepentingan politik saja. Tanpa mengambil kira keharmonian penduduk kampong. ( mungkin bahasa ini agak menyinggung).

Pada pandangan saya , dari pengalaman yang 100 hari PR 12 ini pengundi tidak akan ragu untuk mengubah pentadbiran di Pusat. Jika cara Pusat ini banyak memainkan masyarakat luar bandar. Antara ucapan yang melucukan saya dengar , bertambah rumah urut di Selangor sejak PR memerintah. Kuil akan bertambah besar di Selangor.

Antara to kong terbesar di tenggara asia adalah di Sg.Choh di Hulu Selangor. Pada zaman siapa ?????. Di Batang Kali tumbuh karaoke pada zaman siapa ???????

Inilah akibat bila Ketua Kampong di Politikan olih pemimpin politik yang menerima amanah dari rakyat.

Tiada ulasan: