Jumaat, 22 Mei 2015

Politik Melayu Masih Beku


Politik melayu masih tahap beku. Umno mendabik dada memperjuangkan Ugama Bangsa dan Negara. Sejak negara di katakan Merdeka kemana arah sebenar kehidupan melayu... Pemimpin negara di terajui orang melayau tetapi kenapa sehingga kini melayu masih di tahap mundur dalam negara senddiri ????. Adakah sekadar cukup dengan lagu warisan yang di putar setiap kali ceramah motivati kepada orang melayu. Siapa nenek moyang kaya raya , siapa menjual hasil ketangan yang lain ???.

Bila ugama jadi agenda politik

PAS di katakan parti yang mendokong ISLAM berpandukan Alquran dan Hadis. Sejauh mana sebenarnya PAS menghayati dalam perlaksanaan politik. Perisiden PAS dilihat seperti baru mahu menghilangkan bayangan TGNA dari melindungi dirinya.Jika mahu menjalankan dasar islam sepenuhnya maka PAS mesti menerajui kepimpinan di PUSAT. Tetapi PAS seperti tidak faham untuk ke arah itu.Dalam negara seperti Malaysia PAS masih bermimpi untuk bergerak sendiri.
1MDB olih Muhyidin
Dalam keadaan negara di selubungi berbagai isu yang menjadi persoalan,melayu masih terkapai -kapai untuk mencari ALTENATIF PARTI dalam corak pemerintahan MALAYSIA.Ada PAKATAN RAKYAT tetapi dilihat semakin rapuh untuk rakyat mengharapkan mentadbir NEGARA. Melayu masih di belengu pemikiran untuk mempercayai tanpa UMNO melayu akan hilang di dunia..Jika ini berterusan maka UMNO akan terus mengongkong pemikiran melayu.
kerajaan perpaduan

Sampai bilakah pemikiran melayu dalam politik ini akan dapat bersaing dengan pemikiran politik bukan melayu.Maksud saya pemikiran politik melayu bawahan.... yang beranggapan UMNO adalah nyawa pada orang melayu. Adakah melayu lupa berapa ramai Pahlawan Melayu sebelum UMNO ujud. Mereka tidak pun menjadi ahli UMNO. Dan ramai diantara mereka menjadi buruan INGGERIS , tidak seperti Pemimpin UMNO yang di sanjung INGGERIS.

2 ulasan:

armal berkata...

Melayu akan terus layu atau me...layu sampai bila2 jika tak mahu bangkit dan sedar.

Unknown berkata...

Article 11: Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan UMNO yang memerdekakan orang Melayu tahun 1957.

Perlembagaan itu lah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara’ dengan undang-undang sivil, undang-undang syara’ akan terbatal.

Article 4 pula menyatakan: “Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara’.