Jumaat, 20 Mac 2015

PAS bakal di permainkan di Parlimen ..

Adakah PAS akan di permainkan di parlimen nanti. Sekutu PR tidak setuju di PAS dalam akta kanun jenayah syariah Kelantan. UMNO mungkin mengambil kesempatan untuk melagakan PR ... Adakah PAS tidak sedar akan perangai UMNO atau PAS masih mahu di patuk ular yang sama di lubang yang sama ..


Di parlimen ... PAS perlukan sokongan . Sekutu UMNO dalam BN pasti tidak menyokong . UMNO sendiri belum pasti akan menyokong.

2 ulasan:

XUMNO berkata...

Allah memandang usaha dan tidak semestinya hasilnya. Pas sudah tunaikan tanggungjawabnya mencuba sedaya upaya, itu yang penting.Soal dipermainkan atau tidak tidak penting.Hukum Allah bukan jenis permainan. Mereka yang mengaku islam jika tidak sokong atau menentang hukum Allah ini kenalah siapkan jawapan apabila bertemu dengan Tuhan nanti.

Sabina45 berkata...

Kita bukan tidak menyokong atau menentang hukum hudud itu adalah hukum Dari Allah huRobbi tapi kita ini maknusia yang disuruh berusaha kearah itu,persoalannya sekarang adakah sudah kita berusaha sampai ketahap semua umat melayu umumnya dan melayu islam khususnya telah benar-benar faham apa itu hudud,itulah sebabnya mereka berani permain dan perolok-olokkan yang baik yang hendak diujudkan,apakah tugas para ulama dan cedikiawan ilmu agama dalam PAS telah membuat kajian atau hanya untuk menunjukan yang parti telah buat apa yang dicatat dan prinsip parti ,kalau itulah sasaran PAS usahlah harap rakyat keseluruhannya akan takut dengan hukuman yang telah diluluskan itu.sedangkan hukum gantung dan tembak pun nama kata maknusia mereka tidak akan takut melainkan hati-hati mereka ditanamkan ketaqwaan kepada Allah itulah saja kelak yang dapat ikuti hukum hudud itu.