Jumaat, 27 Mac 2015

cabaran MP muslim di parlimen...

Cabaran MP Islam di Parlimen ... inilah waktu yang paling getir bagi MP - MP yang beragama islam bila enakmen syariah II kelantan di bawa ke parlimen . Sama ada akan menyokong atau tidak usul itu . Ada beberapa perkara yang perlu di beri perhatian olih MP - MP ini ...
1) Doa Iftitah :-
Allah Maha Besar dan segala puji bagi Allah dengan banyaknya.
 Maha suci Allah sepanjang pagi dan petang.
 Aku hadapkan wajahku bagi Tuhan yang mencipta langit dan bumi, dengan suasana lurus dan berserah diri dan aku bukan dari golongan orang musyrik.
 Sesungguhnya solatku, Ibadatku, Hidupku, Matiku Adalah untuk Allah Tuhan sekelian alam.
 Tidak ada sekutu bagiNya dan kepadaku diperintahkan untuk tidak menyekutukan bagiNya dan aku dari golongan orang Islam
2) Islam ada satu cara hidup , bukan berkisar soal solat ,haji dan puasa sahaja. Menerima islam bermakna kita wajib menerima perundangan islam . ,
3) Setiap muslim wajib menegakkan ugama islam .


4) Islam adalah ugama rasmi negara , maka menjaga ugama rasmi negara ada satu keperluan MP-MP dalam parlimen.
5) Soal siapa yang membawa isu tidak timbul , setiap muslim tidak kira apa parti perlu faham tanggung jawab sebagai muslim.

Semuga semua MP ISLAM dapat bekerjasama dalam hal ini. Paling di khuatiri kerana bolih menyebabkan rosak akidah sebagai umat islam...   SEMUGA DI JAUHI ALLAJ JUA ..

1 ulasan:

Unknown berkata...

Mahu x mahu aku kena sokong hudud sebab takut pada Allah kerana hudud adalah hukuman dari Allah.Yang aku x sokongnya adalah caranya dan pemimpin pas tertentu menggunakan hudud sebagai melahirkan isu dari kerana ketandusan isu yang nak dibangkitkan oleh itu hudud memang bestlah macam goreng pisang menarik tumpuan rakyat, padahal sebenarnya pemimpin pas ini bijak kerana tahu hudud cara yang mereka bawa tuadalah permainan politik macam main permainan.Yang aku x sukanya mereka memerangkap semua orang Islam dengan jerat mereka.