Jumaat, 22 November 2013

Adakah JKKKP melanggar undang undang


Sinar Harian 22 Nov 2013 edisi selangor kl 

Benarkah JKKKP bercanggah dengan undang - undang . Begitu juga JPP ( Jawatan Kuasa Perwakilan Penduduk )di bawah PBT .Jika struktur kerajaan menunjukan JKKK dibawah sekali selepas Mukim bagaimana JKKKP pula.JKKKP dan JPP di bentuk di negeri - negeri di tadbir olih pakatan rakyat. Kenapa perkara ni terjadi ???.
Adakah negeri - negeri ini bukan berada di Malaysia . Ketua pentadbiran mungkin dari parti berlainan dari BN . Tetapi ketua pada negeri masih juga dari SULTAN dan Yang Di Pertua Negeri di malaysia.Adakah rakyat di negeri ni membayar cukai kepada kerajaan Malaysia juga ... sudah tentu pasti begitu.Kenapa perlu peruntukan pusat di salur melalui agensi yang di ujudkan kemudian. Apakah fungsi PLB di Pejabat Daerah dan PBT di bawah KPKT di peringkat persekutuan.
Dengan adanya JKKKP menambahkan lagi perpecahan dalam masyarakat desa. Begitu juga dengan JPP dalam kawasan perumahan yang memiliki JKP dibawah PBT. Sebab itu elaun JKKKP di bayar melalui sebuah agensi kerajaan di bawah KKLW. Adakah dengan cara ini mendidik rakyat matang dalam politik atau terus di belengu politik sempit .

Kerana psyko rakyat keliru antara parti politik dan kerajaan

Tiada ulasan: