Jumaat, 24 Jun 2011

Beza Politik Melayu Cina India

Aku fikir orang melayu patut fikir cara kaum cina dan india berpolitik . Siapa ingat siapa yang mereka panggil semasa kawasan " hulu yam fresh " hendak di bangunkan. Mereka panggil TPM masa tu Pak Lah .. MB masa tu TB Khir Toyo. Kemudian lepas PRU 12 mereka panggil exco ean y0ng. Dan semalam
23 jun 2011 TPm Tan Sri Mahayuddin Yassin. Ini tentu ada ura - ura tanah milik PNSB ini berbangkit. Kawasan berhampiran telah di pohon olih sekumpulan penduduk kampong berhampiran untuk TOL tujuan pertanian. Bila TOL di perolihi ada pula cadangan menggunakan JKKK masa itu untuk di bangunan kawasan perumahan. Berapa nilai di perolihi olih petani yang mohon sebagai ganti rugi tanah mereka. " TUAN TUAN CARI SENDIRI YER ". Apa terjadi selepas itu .... Berbagai proposal di bentangkan ... akirnya sebahagian tanah di sewakan kepada petani cina ... tetapi bayaran sewa kemana ????. Siapa yang membuat perjanjian sewa ???. Akhir sekali tanah terlepas ke pihak lain... .

Ada pemimpin India di Taman Semarak Batang Kali . Masa tubuhkan persatuan panggil Dato G . Kemudian buat programe panggil exco Selangor Xaviar . Dengar kabar pada 2 Julai ini MB Selangor turun pun persatuan dia terlibat sama dengan programe di anjurkan.

Kenapa melayu berpolitik tidak demikian rupa.Atas kepentingan persatuan ( NGO ) melayu pun tidak bolih bersatu atau bersama. Masjid hura-hara , surau huu-hara , Badan Khairat Kematian pun huru-hara. Inilah gambaran pemimpin melayu hari ini.Yang mana satu nak di ikut.

Hulu Yam Fresh Tanah milik PNSB.Apa dah jadi sebenarnya.

Tiada ulasan: