Selasa, 29 Mac 2011

BN UMNO semakin risau




Dah lama tidak bersembang dengan sorang rakan ku ini. Maklumlah dia sibuk ... kerje dengan JHEAK atau di kenali dengan jasa.Di bawah Kementerian Penerangan . Walaupun sebentar , hanya secawan kopi bersembang di kedai nampak tanda keluhan di hati dia.Apa peranan JKKKN di kampong. Saya kata sama dengan JKKP di kampong. Kita sebagai rakyat meinta pada pemerintah.JKKKN penyokong kerajaan negeri. Saya tanya dia , kerajaan negeri tu di mana . Dalam Negara Malaysia ke bukan , atau kerajaan haram.Siapa yang memecahkan kepimpinan JKKK sebelum ini.Kenapa nak salahkan kerajan negeri.

Pilihan raya semakin hampir. Kampong dah berpecah belah. Di kampong seperti biasa, Immam masih orang lama , ketua kampong masih orang lama , tukang gali kubur juga orang lama. Orang kampong nak jumpa Pengerusi JKKKN mudah , nak jumpa pengerusi JKKP perlu di mudahkan. Maklumlah taraf koperat .... status kena jaga. Kalau kita sendiri dah labelkan orang kampong ada putih , hitam maka sekarang tanggunglah sendiri akibat melabelkan itu. Sekarang bukan era nak gertak rakyat sesuka hati , jangan jaja selangor di perintah DAP. Cuba fikir sikit , PM pun tidak kira sesiapa asalkan rakyat Malaysia. Mendapat sokongan majoriti di Parlimen.

Jangan sampai 1Malaysia nanti bertukar pemerintahan , baru berhenti merapu.BN dah lama memerintah tentu banyak massalah yang di tenggelamkan.Jangan sampai di gali semula masaalah itu untuk tontonan rakyat, sehinggakan 2 PM kene tipu berkaitan PKZ.

Cukuplaa cukuplaaa cukuplaaa

Tiada ulasan: